Paddla Finland-Sverige?

Jag och min paddlingskamrat letar ny utmaning för 2013. Förra året blev det Göta kanal.

Vi har pratat om att ta båten till åbo och paddla Åland-grisslehamn- Stockholm.

Någon här som har koll på om man har visuell kontakt med småöarna mellan åland och fastlandet t.ex. förbi Märket eller om det är navigering över öppet vatten helt och hållet?

Beror på sikten

men du ser Understen från kajaken innan Märket sjunker under horisonten. Den delsträckan är ca 15 km om jag minns rätt. Eckerö - Grisslehamn är betydligt längre.

Thure

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Andra alternativa överfarten är från Flötjan till Söderarm. Vet inte hur erfarna ni är men steget från Göta kanal till överfarten ni planerar kan ses som ganska stort. Vid lugnt väder så är det ingen fara men det behövs inte speciellt mycket väder där ute innan det blir lite småbusigt. Har själv suttit fast ute på Märket under förhållanden som nog kräver sin skeppare...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips