Paddelmaskin?

Några korta gamla instruktionsfilmer på youtube



Många som tränar cykel, kajak, rodd, skidstakning, skate-åkning mm på maskin inomhus, kommer ut starkare till vårsäsongen än när de avslutade höstsäsongen.
 
Jag har kanske en övertro på paddelmaskiner. Troligtvis eftersom jag aldrig har testat en sån.

Om det är som du påstår så har jag absolut ingen nytta av en sån, för om den efter ett antal timmars träning är lika intetsägande tråkig som en cykeltrainer och att man utvecklar sin paddlingsteknik bäst i vattnet i en riktig kajak så kanske jag lägger ner idén om paddelmaskin och fortsätter paddla som vanligt.

Att bli en paddel-atlet för tävlingar har jag inget intresse av.
Naturupplevelsen och något lite bättre paddelteknik är det som intresserar mej.

Jag tycker att jag har en bra paddelteknik (bra kan alltid bli lite bättre) men eftersom jag har kört så mycket motocross och enduro där körtekniken aldrig kan blir bra nog oavsett ens nivå - inte ens för världsmästaren, så har jag utgått ifrån att det är likadant resonemang om paddelteknik inom kajakpaddling dvs att bra kan alltid bli bättre oavsett ens nivå.

Därför trodde jag att en paddelmaskin och en filmkamera var den optimala lösningen för att utveckla sin paddelteknik. Bra info, då behöver jag inte bry mej mer på att det kanske hade varit bra med en paddelmaskin på vinterhalvåret.
Jag tycker man har stor nytta av paddelmaskin. Och jag funderar på precis samma märke som du. Att paddla på klubben är kul. Men vill kunna oftare och då är en maskin hemm lösningen. Nelo har en för att träna delmoment. Den känns oxå intressant.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.