packpåse att fästa på ryggsäcken

hej, har nu bestämt mig för en aether 70L, har förut haft en packsäck som ja lånat att fästa på ryggsäcken för att få plats med fiskeprylar etc. för att slippa köpa en större modell.

och nu till frågan, jag har letat å letat, frågar butiker, men ingen verkar veta något om en vettig vattentät packsäck/rulle med vettiga remmar på liknande en nortface väska att kunna dra fast 2 remmar så den sitter stadigt på ryggsäcken, vädligt smidigt att packa saker i en säck utanpå tycker jag som är lätt tillgänglig. helst en med öppning efter långsidan för lätt åtkomst.

hoppas på svar

Ortlieb har ju en massa lite kraftigare rullsäckar med både öppning på sida eller topp. Har haft en "skottsäker" på motorcykel som höll för långa sträckor i 200-250 km/h på kutsen (Autobahn).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ja justja Ortlieb hade jag glömt, vet vad du menar, kör själv hojj men tänkte alls på dom, kanske lite tunga men ska forska lite vad de kan väga

Roligt, jag har just haft en Aether 70 (73L) i runt 2 år tror jag. Använder just en packpåse/drybag för att ha skor och lite extra kläder och prylar på utsidan.

De jag använder är Sea To Summits "Big River Dry Bag". De är robusta (mer så än de av Exped jag har) och bra och tål mycket hårda tag. Jag använder storlek 8L, de är även gjorda för att "stack":a ovanpå varandra. Så fäster man den första i packremmarna längst ned på ryggan så skulle man nog kunna fästa 3-5 sådana här påsar längst med utsidan av ryggan om man så skulle önska. Men 1-2 är nog mer realistiskt. Dyra men mycket bra påsar!

http://addnature.com/product.aspx?pf_id=SEA2SUMMITBIGRIVER8_S08

hej! låter som en bra lösning och den perfekta packpåsen jag har letat efter ett tag nu, jag tror mer på den än köpa en kajka eller argon 85L, större användingsområde tror jag iaf?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips