Packlista.

marcusen; sa:
Tackar för tipsen.

Har vägt in mitt helly hansen storm ställ nu, äckligt tungt. frågan är om man ska skaffa nått lättare.
O andra sidan har jag aldrig stött på ett "riktigt" rengställ som andas så bra som det.

Får väl se vart det lider.

Återkommer när det närmar sig avresa med färdigställd packlista!

/m

Kör på en riktig regnponcho istället, perfa vid skurar om det dessutom är hysat varmt. LÅg vikt och liten packvolym. Ganska billiga att köpa. Går ju även att ha över ryggsäcken och går att rigga som regnskydd när ma nstannar för att fika. (Bra då även vid solgass skulle jag tro.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
jarlmoden; sa:
marcusen; sa:
Tackar för tipsen.

Har vägt in mitt helly hansen storm ställ nu, äckligt tungt. frågan är om man ska skaffa nått lättare.
O andra sidan har jag aldrig stött på ett "riktigt" rengställ som andas så bra som det.

Får väl se vart det lider.

Återkommer när det närmar sig avresa med färdigställd packlista!

/m

Kör på en riktig regnponcho istället, perfa vid skurar om det dessutom är hysat varmt. LÅg vikt och liten packvolym. Ganska billiga att köpa. Går ju även att ha över ryggsäcken och går att rigga som regnskydd när ma nstannar för att fika. (Bra då även vid solgass skulle jag tro.

Jag hade utan tvekan packat ner ett par regnbyxor som komplement till ponchon, iofs beror det på väder/värme. Men körde enbart poncho sist, och vandringsbyxorna blir blöta, och är/blir det kallt, så är det inte så mysigt.. Men förmodligen inte här.

Annars är det personliga tältet outstanding, tar ingen plats (nästan) praktisk vid stopp, kan jobba i väskan utan att exponera den mot himlen... dunder.

Fredric

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips