På skidor över Grönland 2011

Tänkte höra om det finns någon här som vill följa med och korsa Grönlands inlandsis. Turen är 60 mil och tar ca 30 dagar. Start i slutet av april 2011. Sträckning Isortoq (Tasiilaq)-Kangerlussuaq (Sondre Stromsfjord)

/Erik

Hejsan Erik,

Låter spännande är det bara du själv än så länge?
Jag är seriöst intresserad är lite i planerna för något liknade redan.

/Jonas

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Jag med. Tänkte Grönland senast igår när jag skulle inhandla tält till denna sommars USA-cykling. Det blir ett Nammatj (av Hilleberg) som tydligen ska klara inte bara ökenstormar utan även just "Grönlandstraverser". Så... Tält fixat :) Skicka gärna info till mig med. /Monica.

Hej Erik!

Låter kanon roligt, ligger också i planerna på att göra något sådant, jag skulle vilja veta lite mer om det är ok?]

Kostnad

Hejsan!
Är med stor sannolikhet på väg 2012, vad har ni räknat med för kostnad, förutom alla pryttlar, resa försäkring mm.

Hasse

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips