Outnet förvärvar Get Out AB

Lustigt, senaste gångerna jag varit där har de inet varit med. Vete fan om jag sett dem sen de sålde. Jag tycker förändringen varit till det sämre (sen om det är reellt eller beror på att man är vanemänisska låter jag vara osagt)

Tråkigt om de slutat. Var ett tag sedan jag var där iofs. Gillar ändå deras sortiment, enda affären som har Paris dragpulka t ex. Inte likriktade som "H&M-naturkompaniet" ;).

...annars får man väl söka sig till XXL istället ;)...De har i vart fall lite norskt godis...

//J
 
Man kan iaf hoppas att GetOut kör på som de gör.
Har haft en felleverans samt en reklamation hos GetOut och det är väl då man får se vad de går för.
Båda gångerna har de skött mkt bra.
 
"Outnorth är en sammanslagning av Outnet och Get Out"

Synd att/om Get Outs internetsida försvinner jag gillar den bättre än Outnets (nu mer Outnorth)
 
Kan bara hålla med. Och nu verkar våra farhågor ha besannats. getout.se vidarebefordrar till outnorth.se...
 
Har mycket god erfarenhet av bägge, så det bådar gott!
Håller med om att getouts sida var bättre, strukturellt. Outnorth borde kategorisera bättre. T ex deras ryggsäcksektion är rätt dålig, svår att orientera sig i och få överblick/filtrera.

/M
 
Tycker det är trist att det blir en butik färre, framförallt när det gäller get out som varit mycket bra att ha att göra med, både irl och via hemsidan. Att outnet väljer att ta bort det starka varumärket som de ändå köpt, är för mig obegripligt. Det borde vara tvärtom imho.
 
Webbutiken funkade bra...

...för mig när jag beställde några prylar från Outnorth i dagarna.
Snabb leverans, sms-aviseringen funkade och allt var med i paketet.
De hade även lagt i en bonus keps/skärm till sonens stora glädje.
 
Jag kommer sakna Get out. Deras webbutik innehöll precis de saker jag är intresserad av och inte mycket mer. Även om alla de sakerna nu finns på Outnorth så drunknar de lite i den mängd av produkter som finns där, och jag gillar inte heller riktigt kategoriseringen där. Outnorth borde lägga till en kategori på huvudsidan som heter lättpackning där de samlar lättviktsprodukter från alla andra kategorierna, skulle göra det betydligt lättare att hitta sina gamla Get out-favoriter=).

Sen är det såklart alltid tråkigt för oss konsumenter när konkurrensen minskar..
 
Det enda som talade för outnet var att de låg några hundra under i pris på lite dyrare grejor. Getout hade bättre kundsupport och trevligare (läs personligare) hemsida.

Ser man på nya hemsidan så verkar get Out ha försvunnit i gapet på outnet...Addnature är trevliga, har prisgaranti och finns fysiskt där jag bor, så de lär se mer av mig framöver...

//J
 
Jag kommer sakna Get out. Deras webbutik innehöll precis de saker jag är intresserad av och inte mycket mer. Även om alla de sakerna nu finns på Outnorth så drunknar de lite i den mängd av produkter som finns där, och jag gillar inte heller riktigt kategoriseringen där. Outnorth borde lägga till en kategori på huvudsidan som heter lättpackning där de samlar lättviktsprodukter från alla andra kategorierna, skulle göra det betydligt lättare att hitta sina gamla Get out-favoriter=).

Sen är det såklart alltid tråkigt för oss konsumenter när konkurrensen minskar..

Hur ska en butik kunna definiera "lättpackning". Det är inte vad varje pryl väger som är lättpackning utan vad din grundpackningen väger.
Du har lättpackning ultralätt och superultralätt.
Det är DU som bestämmer vad DU vill ha, för DU vet vad DU vill att din packning ska väga.
Var har du tänkt dig gränsen ska gå?
Det är ungefär som att be en affär ha en hylla för god mat.

Nu till Outnorth, kollade på en evernew produkt, ettt pris, du kan välja antal, men i beskrivningen stod det 550ml/900ml mm, vilken storlek är det? Ska mejla dom vid tillfälle om detta kvarstår för det ger bara oklarheter.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandrare Let's get the gear Utrustning allmänt 1
xtrem Get Out! Utrustning allmänt 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.