Oregon 600 vs 650

Tacksam för lite input från de som är bekanta med dessa modeller. Förutom kameran på 650 (kameran är ointressant, har alltid Iphonen med eller bättre kamera) så har ju 650 större internminne. Hur viktigt är det då man ju oftast har kartor på SD-kortet väl? Eller har det betydelse på annat sätt? Är det bättre att läsa in kartorna i apparaten än att ha dem på kortet? Går det snabbare att scrolla i kartorna då?
Hittar annars inga skillnader på just dessa modeller för utom prisskillnad på ca 700 kronor.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jo, tackar. Hade sett den sidan. Men den tar inte upp den enda väsentliga skillnaden mellan dessa modeller som är intressant för mig, hur viktigt är internminnet 4.4 Gb på 650t och 750 Mb på 600t?
Har man inte kartorna på minneskortet som regel? Eller tillåter Garmin att jag laddar över Friluftskartan från flera regioner till internminnet i stället vilket ju i så fall skulle vara en vits, då man skulle slippa byta kort vid regionsbyte. Förut var det väl strul att kopiera över direkt till enheten har jag för mig.
Kamera, lampa, laddningsbarr batteri etc som är de enda övriga skillnaderna är ointressant. Allt det har jag redan. Men 3.65Gb extra internminne är kanske värt 800 kr?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips