Optimus 200 P

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Kan inte svara dig rakt av men några grejer tror jag jag kan svara på.

Ratten reglerar inte lågan utan för bara upp rensnålen. Du reglerar lågan med trycket i tanken.

Testkör utan strumpa tills du tror att du har kläm på grejerna. Strumpor är ju inte gratis. Tecken på att den brinner rätt är en ren blå jet-stråle.

Sen om nått annat är fel får du leta vidare. Fogas har delar om du behöver

Ja, nu har jag läst runt på de olika forumen och vad jag förstår så är det viktigt att det brinner rent. Förgasarröret som går som ett upp-och-ner-vänt U skal hållas hyfsat rent så att det kan värmas upp obehindrat. Vidare kan man justera den samma i höjdled vilket kan behövas vid olika kvalitet på fotogen. Munnstycket och lågspridaren skal vara felfria och åtdragna. Tror det fixar sig nu...
Bifogar en video jag filmade idag som underhållning och tack för hjälpen.
http://www.youtube.com/watch?v=8vamHmmc32g

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips