Hej Linn.
Jag vet tyvärr ingen specifik arrangör. I Charmonix vet jag att de ordnar så kallde " offpist tjej veckor" eller turer enbart med tjejer. Liknande de som finns på Kebnekaise. Charmonix är toppen och där finns hyfsat billigt och bra vandrarhem att bo på.
Även i Val Thorens har de likande arrangemang. Sök på internet till orternas turiststationer.
Jag hade gärna kört en tjejvecka offpist denna säsong, men min plånbok klarar nog inte av två resor i vinter....även om jag själv inbillar mig det minst 4 gr om dagen
Funderar däremot att dra ihop ett tjejgäng och köra ner till Charmonix i Maj. Vintersäsongen är över sommar säsongen har ej börjat. Enligt min uppfattning är Charmonix toppen i Maj!! Tänkte vandra lite, klättra och nå Mt Blancs topp. Mina tjejpolare är inte så vana inom bergs aktiviteter så jag vet ej vilken nivå jag vågar lägga det på.
Hör av dig om du är intresserad...eller andra tjejer. Jag lär nog fråga igen på forumet när jag är tillbaka från Argentina och har tid att planera för nästa projekt.
Ha de
Malin