Översiktskarta Sthlms skärgård

Hej, jag ska ut och paddla ett par veckor (ca 29-30) i Stockholms skärgård i sommar. Är det någon som vet var man kan köpa en översiktskarta som visar var det finns affärer, möjlighet att fylla färskvatten m.m ?

/Hans

Gratis info

Jag använder ingen karta, men två utmärkta skrifter för att hitta vatten, proviant, glass, tvättmaskiner och annat nyttigt i Stockholms skärgård. Dels en bok av skärgårdsstiftelsen, som jag tror heter "Skärgårdsnatur" (framsidan har försvunnit från mitt ex...). Den är gratis och beskriver alla områden som stiftelsen förvaltar och vad som finns i dessa områden. Mycket bra!
Jag har också med mig svenska kryssarklubbens gästhamnsguide, som beskriver alla gästhamnar i sverige. Där står även sådana saker som hur långt det är till apotek och bankomater från gästhamnar där dylika inrättningar är inom räckhåll. Gästhamnsguiden är också gratis.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Lantmäteriet har kommit med en ny version av fritidskartan för Stockhoms skärgård. Utöver att den innehåller det du efterfrågade, fungerar den bra som översiktskarta. Hela skärgården finns med i skala 1:80000, genom en fiffig skarvning. Tyvärr är kartan inte längre en förminskad version av gröna kartan. Den nya är i och för sig mycket mer lättläst, men jag saknar detaljerna som höjdkurvor mm.

Jonas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips