Översikt över turförslag i friluftstidningar

Hej!

Jag har genom åren samlat på mig en rejäl hög med Utemagasinet, Friluftsliv och Turist. I dem finns massor med bra turförslag, för t ex vandring, paddling och skidåkning. Det vet jag. Men hur ska jag kunna hitta bland dem? Jag efterfrågar nu någon sorts guide till hur man kan finna turförslagen. Är det någon som känner till någon innehållsförteckning för dessa magasin? Ett Excelark med alla turförslag vore det optimala. Men det kanske är för mycket att hoppas på.

Per
 
Själv har jag rivit ur de artiklar jag funnit intressanta och sparat dem områdesvis (Dalarna, Jämtland, Härjedalen, Vindelfjällen, Arjeplog, Padjelanta, Sarek/Stora Sjöfallet, Kenbnekaise samt Abisko) tills jag antingen hittat bättre beskrivningar eller till jag haft användning för dem. Jag har en sommar- och en vinterpärm.
Generellt tycker jag att UTE-magasinet gör bättre tur- och områdesbeskrivningar än Turist. Däremot tycker jag att de korta beskrivningar som Turist skriver om fjällstugor mm, är mycket trevliga.
Numera anser jag dock att jag får bättre tips och ideer från Utsidan.
Jag har alltså inget register, men om du tänker dig vandra inom ett visst område så kan du höra av dig så kan jag berätta vilka artiklar jag har sparat.

HåkanF
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tompa_m Friluftstidningar Allmänt om friluftsliv 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.