Överföra Spår från Garmin 60CSx?

Jag var lite snabb att uppdatera enheten med senaste mjukvaran (v2.7 resp. v3.0) efter jag kom hem från semestertripp. Jag glömde att först backuppa tracks+waypoints jag samlat på mig under resan. Dessa var förlorade trodde jag.
MEN, nu ser jag via: Huvudmeny>Spår>Inställning>Inställning minneskort.
att där ligger flera Spår på minneskort.
MEN hur lyckas jag föra över dessa spår till Mapsource?
Har provat standardmetod att importera men de dyker inte upp.
Missar jag nåt alldeles självklart här så har jag återigen bevisat hur snurrig jag är.
Mvh, Kincop

Välj Huvudmeny-Inställning-Gränssnitt och sedan USB-minne. Då blir minneskortet synligt i en vanlig filhanterare så att du kan kopiera spåren till datorn.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tracks fungerar bra, men inte Waypoints

haraldn; sa:
Välj Huvudmeny-Inställning-Gränssnitt och sedan USB-minne. Då blir minneskortet synligt i en vanlig filhanterare så att du kan kopiera spåren till datorn.

Tracks fungerar bra (spåren syns i filhanteraren), men inte Waypoints. Å andra sidan så har jag prickat för inställningen "Log Track to Data Card". Finns det motsvarande inställning för att få Waypoints att dyka upp i filhanteraren ?

/E

Nej, waypoints ligger inte i filer på minneskortet utan i det interna minnet. De kan föras över med Mapsource eller något annat program som använder Garmins gränssnittsprotokoll.

Tack för hjälpen Harald!
Jag har varit o pillat på den funktionen nångång utan att riktigt förstå när jag skulle använda den! NU fick jag praktisk exempel på detta. Ofta typiskt att man ska behöva lära sig nåt nytt pga problem som uppstått.
Hur som helst så räddar detta mycket för mig då jag nu lätt kan spåra upp var vi var nånstans under resan o därmed "göra om" vissa av waypoints som försvann när jag uppdaterade programvaran. Tur i oturen är att jag FÖRE resan gjorde backupp på alla andra waypoints!
Mvh, Kincop

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips