Överföra från SD-kort till PC

Hej!

Jag har en Garmin Etrex Legend HCx där jag har möjlighet att spara regisatrerade spår. När jag samplat spår i registret och sparar dom läggs de upp i GPS minne samt på SD-kortet med formatet gpx.
När jag sedan tankar över från GPS till PC:ns MapSource överförs bara Activa loggar med tidsinformation från registret och GPS sparade loggar utan tidsinformation, men inte gpx-filerna. Om jag förstått det hela rätt ligger gpx-filerna med samma info som de aktiva loggarna i registret, d.v.s. även med tisinfo. Därför är det av intresse att kunna spara loggar som gpx-filer eftersom det ibland blir aktuellt att tömma registret varvid tidsinformationen försvinner och inte heller går att läsa ut från GPS sparade spår (max 20 st).

.

Hur gör jag för att tömma SD-kortet på gpx-filerna, måste jag plocka ur kortet eller kan jag läsa av det in till Mapsource direkt via USB? När jag öppnar "Min dator" ser jag inte heller GPS:en som en ansluten enhet.

Roger

Nu har jag en Vista HCx, men det borde funka lika...

* Anslut USB-kabeln
* Starta Enheten
* Huvudmeny
* Inställningar
* Gränssnitt
*Bekräfra "Garmin USB" med OK

Nu ska minneskortet dyka upp i explorer som "flyttbar disk". Du behöver alltså inte ha mapsource

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.