Överdragsskor till vintercampskorna

Nope. Försökt maila K3 om kontakt och ursprung men inget svar alls.
Det närmsta jag kommit är att jag möjligen fått tag i ytmaterial för att sy själv men har en del saker kvar för att det ska funka att göra alls.

Det är väl firmans vanliga överdragssko? Den är ju bra men rätt gammal, sannolikt inte producerad på ett par år.

Det är väl firmans vanliga överdragssko? Den är ju bra men rätt gammal, sannolikt inte producerad på ett par år.

Det kaanske kan stämma. Ser lite kort ut på den bilden men liknar i övrigt.
Dock är det kanske då så att man inte kan få tag i den längre ens på typ ÖB. Inte för att ÖB varit något direkt överskott på det viset dem senaste 15 åren... 🤔

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har norska "fotposer" införskaffade för snart 20 år sedan. De har vattentäta fotdelar och luftande skaft, enkla sulor under så man inte står på näsan. Köpte den nya på "forsvarsbrukt". Funkar bra. Sen skaffade jag Yetis och limmade fast dem på skidpjäxorna och då blev de överflödiga, i lägret nöjer jag mig numer med helsport sine fotposer og kartanker.

//J

Jag har norska "fotposer" införskaffade för snart 20 år sedan. De har vattentäta fotdelar och luftande skaft, enkla sulor under så man inte står på näsan. Köpte den nya på "forsvarsbrukt". Funkar bra. Sen skaffade jag Yetis och limmade fast dem på skidpjäxorna och då blev de överflödiga, i lägret nöjer jag mig numer med helsport sine fotposer og kartanker.

//J
...syns dåligt på bilderna men de har fleecefoder i den vattentäta fotdelen och en bit upp...

...syns dåligt på bilderna men de har fleecefoder i den vattentäta fotdelen och en bit upp...
Vad tror ni om den här varianten, jag klippte till dubbla sulor från ett liggunderlag. Känns varmt som fan med smartwool sockor.

Bilagor

• IMG_20201205_183711.jpg
    IMG_20201205_183711.jpg
    3.9 MB · Visningar: 194
  • IMG_20201205_183411.jpg
    IMG_20201205_183411.jpg
    2.6 MB · Visningar: 174
  • IMG_20201205_183430.jpg
    IMG_20201205_183430.jpg
    2.7 MB · Visningar: 166
  • IMG_20201205_183420.jpg
    IMG_20201205_183420.jpg