Örsta-Norge

Vi tänkte sticka upp till Örstaområdet för lite vandring.Är det nån som har tips om dagsturer och/eller flerdagarsturer i detta område.
Hade oxå tänkt att hyra kajak om det finns ngn uthyrare i detta område...

oxå på väg dit

Lustigt, jag är också på väg dit, ska försöka hitta nån billig stuga för 3 pers, har du tips på billigt campingställe ? Sist jag var där höll vi till i Urke på andra sidan Hjorundfjorden.

Saebo verkar fint.Annars finns väl Örsta camping.

Vi tänkte mest vandra och göra toppturer. Blir nog där en vecka, åker ca 24/7 från Falun.Tyvärr vet jag inget om kajakuthyrning.

MVH Mats

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hytter

Tjena! Jag och några kompisar hyrde en liten stuga utanför Orsta förra våren, Brudevoll Gard. Det ligger på en liten bondgård en liten bit upp på fjället och om man ville kunde man få låna hästar eller båt...kommer inte ihåg vad det kostade, men billigt var det iaf. De hade inte många hytter, så det är nog säkrast att ringa och boka innan om ni är intresserade. tel. +47-70067105

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips