öring på gotland!!!

Någon som har några heta betestips? Har fiskat där ett par gånger, med varierande resultat. Sist fick jag fisk på väldigt färgglatt (orange och gult) och (lila och rosa) och snabb invevning. Andra erfarenheter?

När jag inte kör fluga har jag en klar favorit för Havsöringen här på västkusten. Det är en japansk wobbler som heter Yo-zuri Crystal Minnow, flytande 90mm (7,5g) silver med olivgrön rygg. Ganska lätt och svårkastad från land om du inte tynger ner, jag fiskar oftast från båt varför vikten inte är något större problem.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
När jag inte kör fluga har jag en klar favorit för Havsöringen här på västkusten. Det är en japansk wobbler som heter Yo-zuri Crystal Minnow, flytande 90mm (7,5g) silver med olivgrön rygg. Ganska lätt och svårkastad från land om du inte tynger ner, jag fiskar oftast från båt varför vikten inte är något större problem.

Yo-zuri är grymma, har en liten grön ledad vobbler som är superfin. Men som funkat på abborre, har inte provat på öring... kanske läge...toppkvalitet på dessa japanska beten...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips