öring på gotland!!!

Någon som har några heta betestips? Har fiskat där ett par gånger, med varierande resultat. Sist fick jag fisk på väldigt färgglatt (orange och gult) och (lila och rosa) och snabb invevning. Andra erfarenheter?

När jag inte kör fluga har jag en klar favorit för Havsöringen här på västkusten. Det är en japansk wobbler som heter Yo-zuri Crystal Minnow, flytande 90mm (7,5g) silver med olivgrön rygg. Ganska lätt och svårkastad från land om du inte tynger ner, jag fiskar oftast från båt varför vikten inte är något större problem.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
När jag inte kör fluga har jag en klar favorit för Havsöringen här på västkusten. Det är en japansk wobbler som heter Yo-zuri Crystal Minnow, flytande 90mm (7,5g) silver med olivgrön rygg. Ganska lätt och svårkastad från land om du inte tynger ner, jag fiskar oftast från båt varför vikten inte är något större problem.

Yo-zuri är grymma, har en liten grön ledad vobbler som är superfin. Men som funkat på abborre, har inte provat på öring... kanske läge...toppkvalitet på dessa japanska beten...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips