Också hjälp med spår

Blev nyfiken på vad detta kan vara för spår? Trodde först hund men de fortsatte minst 1km efter det att spår efter människor upphört. Följde en traktorstig utanför hölö, södermanland. Kan det vara räv? Tyckte de såg lite för stora ut för det. C.a. 7cm långa, se bild med min vante.

Bilagor

• IMG_1228.jpg
    IMG_1228.jpg
    24.9 KB · Visningar: 858
  • IMG_1225.jpg
    IMG_1225.jpg
    16.7 KB · Visningar: 868
  • IMG_1227.jpg
    IMG_1227.jpg
    21.6 KB · Visningar: 789
Spåret är så avlångt som just rävspår brukar vara. Hund (och varg) har ju mycket rundare spår. Har det varit tö efter att spåret avsattes så blir det ju större pga det

Spår

Jag lånar tråden. Vi var ute i Kilsbergen runt Ramsjön i helgen och stötte på dom här spåren som korsade vägen på flera ställen.
Inte den bästa närbilden tyvärr..

Vad är det för djur?

Matthias

Bilagor

• 2013-02-02-232.jpg
    2013-02-02-232.jpg
    90.8 KB · Visningar: 571
  • 2013-02-02-231.jpg
    2013-02-02-231.jpg
    43.7 KB · Visningar: 511
Jag lånar tråden. Vi var ute i Kilsbergen runt Ramsjön i helgen och stötte på dom här spåren som korsade vägen på flera ställen.
Inte den bästa närbilden tyvärr..

Vad är det för djur?

Matthias

Svårt att se storleken på avtrycken på bild men jag säger orre eller ev. tjäder.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips