OAC WAP 129 i blötsnö

Jag har ett par skidor av modellen OAC WAP 129. De fungerar utmärkt när snön är kall, men när det blir plusgrader klumpar snön ihop sig under skidorna. Det blir som att gå på ett par "platåskidor". Någon annan som upplevt dito problem?
 
Silikonspray eller gnugga in stighudsvalla/mjuk glidvalla. Silikonspray funkar dock bara förebyggande medan gnugga vax går även när problemet uppstår.

Jag har inte haft några OAC men gick mycket med stighudar i vintras när jag drog pulka.
 
Silikonspray eller gnugga in stighudsvalla/mjuk glidvalla. Silikonspray funkar dock bara förebyggande medan gnugga vax går även när problemet uppstår.

Jag har inte haft några OAC men gick mycket med stighudar i vintras när jag drog pulka.
Tack för svaret! Jag frågade på en sportbutik och blev rekommenderad produkter: vax för stighudar ( ett vax för minusgrader och ett annat för plusgrader ) samt något flytande preparat för plasdelarna av skidorna. När jag var ute igår var det minusgrader, men skidorna gled bättre än de gjort när jag inte vallat.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.