Nyheter från Garmin efter 76?

Efterlysning Garminnyheter?

Hej jag har en Garmin 76, men en liten skärm
Sen köpte jag en Garmin 76C, den skärmen var faktiskt mindre!!!
Jag kulle vilja ha en handhållen GPS med något större skärm men ej 276, för den har för kort battteritid.
Någon som vet om det är någon efterföljare på gång med något större skärm?

AIS
Garmin har ju kopplat ihop radar med GPS. Undrar när man kan få in AIS oxå...
[Ändrat av kanotisten 2006-12-08 kl 17:07]

Me en handdator, t ex en N560 som har windows mobile kan du använda AIS över ett BT modem från AISmottagare. Det finns freeware för AIS för pocket PC En tysk användare har skrivit om det på iqueforum på http://www.pdastreet.com för ca ett år sedan.

Var på ett möte med sjöfartsverket i Kalmar i måndags för att tillsammans med andra lokala diskutera bladindelning på båtsportkort för området. Då nämnde den lokala Garminhandlaren att garmins sjökort förbättras kraftigt. Över land visas satellitbilder. Många nya garminplottrar har möjlighet till radaroverlay och priserna sjunker. Möjligen skulle också majssalladen vara borta. Det bör den ju vara, annars skulle inte Hydrograficas sjökort kunna visas bra. De bladen ingår ju (PS jag har inte sett Bluechart 8 och 8.5)

Men han sade också att utvecklingen på den handhållna sidan inte är lika mycket fart på som bil och båtnav. Så jag är rädd att det dröjer innan de konkurrerar med Garmin Explorist när det gäller skärmstorlek och ljusstyrka. Men vet ínget.

[Ändrat av jonasolof 2006-12-08 kl 23:53]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips