Nyheter från Garmin efter 76?

Efterlysning Garminnyheter?

Hej jag har en Garmin 76, men en liten skärm
Sen köpte jag en Garmin 76C, den skärmen var faktiskt mindre!!!
Jag kulle vilja ha en handhållen GPS med något större skärm men ej 276, för den har för kort battteritid.
Någon som vet om det är någon efterföljare på gång med något större skärm?

AIS
Garmin har ju kopplat ihop radar med GPS. Undrar när man kan få in AIS oxå...
[Ändrat av kanotisten 2006-12-08 kl 17:07]

Me en handdator, t ex en N560 som har windows mobile kan du använda AIS över ett BT modem från AISmottagare. Det finns freeware för AIS för pocket PC En tysk användare har skrivit om det på iqueforum på http://www.pdastreet.com för ca ett år sedan.

Var på ett möte med sjöfartsverket i Kalmar i måndags för att tillsammans med andra lokala diskutera bladindelning på båtsportkort för området. Då nämnde den lokala Garminhandlaren att garmins sjökort förbättras kraftigt. Över land visas satellitbilder. Många nya garminplottrar har möjlighet till radaroverlay och priserna sjunker. Möjligen skulle också majssalladen vara borta. Det bör den ju vara, annars skulle inte Hydrograficas sjökort kunna visas bra. De bladen ingår ju (PS jag har inte sett Bluechart 8 och 8.5)

Men han sade också att utvecklingen på den handhållna sidan inte är lika mycket fart på som bil och båtnav. Så jag är rädd att det dröjer innan de konkurrerar med Garmin Explorist när det gäller skärmstorlek och ljusstyrka. Men vet ínget.

[Ändrat av jonasolof 2006-12-08 kl 23:53]

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips