• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nybörjare i Göteborgsområdet

Jag tänkte också ta mig till Stocken.

Förövrigt är det dags att anmäla sig till fysikens teknikkurs nu (rollning och kamraträddning). Vore kul att se några av er.
 
Fysikens teknik kurs

Hej Hanna!
Jag är intresserad av att gå Fysikens teknik kurs.
När planerar du att åka upp till Stocken?
Vi är ju några personer som planerar att åka upp så varför inte åka upp tillsammans.
 
Planen för Stocken är ännu inte satta. Funderar på att åka över lördagen bara, men kan vara intresserad av att stanna över natten ocskå.

Nu är jag iaf anmäld till teknikkursen. Nu ska jag lära mig att rolla, ordentligt!
 
Ska kolla på teknikkursen. Brukar annars öva slå runt och rolla på onsdagkvällar i en havsvik vid lilla rösön mellan stora och lilla rösön.
 
Traditionell paddelträff i Göteborgs södra skärgård.

Kommande helg (Fredag 4:e - Söndag 6:e September) hålls den traditionella Rävholmsträffen i Göteborgs södra skärgård , en ö strax sydväst om Styrsö.

Vid bra väderlek angör man lämpligast Stora Rävholmen i den västliga viken, där det finns en fin sandstrand längst in. Blåser det mycket kan man landa i en mindre vik på sydsidan.
Folk brukar komma och gå lite som de vill under helgen, men många paddlar ut redan på fredag kväll

På Stora Rävholmen brukar paddlare träffas helt spontant , utan fast aktivitetsprogram . Men , det brukar bli lite paddling, plask o lek och grillning ; ta med allt du behöver för det också !

Det finns mycket gott om plats för tält på den stora gräsängen.
//Per
 
Vågar du lämna kajaken i hamn och vandra i stället?

Lördag 26 september

Dagstur med eller utan övernattning i Sandsjöbacka.
Träffas på:
1. Blå Express mot Kungsbacka. Den som går kl 10.28 från Centralstationen.
eller
2. På parkeringsplatsen längs Knipemystvägen i Sandsjöbacka-reservatet ca kl 11.30.

Ta med mat och grejer för övernattning om du vill stanna över. Vi hoppas på att vindskydd är ledigt. Hittills är vi tre som ska stanna över i vindskyddet och vi planerar att grilla och elda på kvällen. Det finns galler vid eldstaden, så det är enkelt att grilla vad man nu vill.
Ta med eget vatten...mer behöver jag väl inte säga...fråga i sånt fall om jag kan svara vet jag inte.
Inte så pretantiöst, utan mest en trevlig vandring ute i skogen har vi tänkt oss.
Och som vanligt kommer inte vädret bli något hinder.
Välkommen!
 
Lördag den 17 oktober

Någon/några som har lust att ta en tur med kajak eller något annat kul nu på lördag i GBG området?

Joakim
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.