Nya Zeeland - tips

Haloo,

Vet inte riktigt var jag ska lägga det här inlägget men min fråga rör i alla fall skidåkning (alla former) på Nya Zeeland! Angenäma problem;-)

Tänkte kanske resa bort ett tag;-) Söker nu någon med erfarenhet som kan ge dom där insidertipsen? har hyfsad koll på vad som finns men jag skulle vilja höra någons erfarenheter av de olika orterna. Gärna få berättat men annars hjälp att finna reserepotage, eller någon jag kan kontakta..

Någon som känner till möjligheterna till att jobba över säsongen eller måste man ha jättepåsen med pengar med sig?

//H

NZ

Ska du till NZ f;r att åka skidor faller ju valet enkelt på Sydön där all skidåkning finns.

Runt Quenstown hittar du 2 skidorter nära, Bla. The Remarkebles med brant åkning om än korta backar.
Queenstown är lite av ett Disneyland utan nån direkt själ(tyckte jag, litesom sälen/åre stuket). Mycket turister.

Wanaka, lite längre norrut är ett skönt ställe som känns lite mer äkta än Queenstown.

Jobb borde inte vara svårt att få men jag tror att du måste fixa ett workingVisa som i Australien(sen ett år är det enkelt som svensk att få ett sådant i AUS, kanske är liknande regler på NZ) Är du kock har du inga problem att hitta jobb i alla fall...

Lycka till

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips