Nya skor, hjälp!

Hejsan!
Jag ska ut och fjällvandra i augusti och behöver köpa nya skor.
Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa för något den här gången. Halvhöga eller helhöga?
I år ska vi vandra på leder men senare i livet kommer det säkert att bli oledat.
Vill ha kängor i läder.
Tacksam för alla tips.
/Johanna

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kolla in Bestard. Finns många olika modeller
så det är bara att tänka ut vilka egenskaper du
vill ha i skon samt hitta ett par som passar perfekt.
Jag har aldrig sett något skomärke med högre
kvalitet eller smartare designlösningar.
Dessutom ligger dom bra i pris.
Rekommenderas starkt!

Lundhags!

Jag skulle köpa mig ett par höga Lundhags Professional om jag vore du. Lite dyra initialt, men du kommer att kunna ha dem länge, länge!
Har själv nästan förgäves letat kängor i läder, alla verkar bara ha Gore-Tex. (Har haft ett par Rockport Zenobia helt i läder som varit underbara, men som tyvärr slutat tillverkas.)
Lycka till!
/Ulrika

avslutad210712

Gäst
Läderkängor

Om du menar rena läderkängor så finns det Meindl Borneo som har läder både ut- och invändigt. Halvhöga. Använder dom själv som vinetrskor och har provat att vandra i dom i sommar. Inget jag direkt rekommenderar om man inte kan garantera regnfritt för dom blir tung när dom blir blöta.

Jörn

Jag rekommenderar JÖRNKÄNGAN, men du skrev att du ska ut nu i Augusti vilket gör att du inte hinner få ett par, de sys ju upp för dig. Annars Lundhags Pro, den är ju dyrare men skall vara den med. Är du inte lite sent ute att leta känga ? man vill ju gärna gå in skor innan man ger sig ut .... /Gunnar

Jo, jag vet att jag är sent ute. Men jag tänker skaffa nya kängot till nästa vandring och alla tips jag kan få är ju bara bra.

Ok!

tjolanta; sa:
Jo, jag vet att jag är sent ute. Men jag tänker skaffa nya kängot till nästa vandring och alla tips jag kan få är ju bara bra.

Ja det har du rätt i, tips är bra, men gå till en affär och prova lite med, det finns mycket bra att välja på som sagt. Lycka till ! /Gunnar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips