Nya quilts från Cumulus

Det har ryktats ett tag att det ska komma nya quilts från polska Cumulus. Såg nu att de har släppts. Det finns väldigt sparsmakat med information och bilder men de ser väldigt intressanta ut.
Vad jag kan utläsa så har de förbättrat infästningen mot liggunderlaget, vilket många klagat på. Jag tolkar det som att de också har en dragkedja mot fotboxen och att de går att öppna upp helt och hållet, som deras comforters ungefär.
De ser ut att ha en ganska rymlig form jämfört med tidigare (inte direkt mumieformade).
Ska bli intressant att se lite fler bilder och reviews när folk hunnit testa dem lite.

Finns ju inte så många quiltlösningar att få tag i Europa, undrar hur dessa står sig mot amerikanska konkurrenter som Enlightened Equipment.

http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-systems/quilts-and-comforters

Jag har velat fram och tillbaka under ett bra tag om jag ska köpa quilt eller sovsäck. Beställde till slut deras Lite line 300 i söndags, typiskt att dessa släpps just nu :)
Aja, det blir nog bra, kanske kompletterar i ett senare skede med en ren sommarquilt...
 
Intressant! Lite mer bilder hade varit bra. Samma dunmängd och samma temperaturgränser om jag minns rätt. Talar egentligen för att de inte blivit så mycket vidare. Inbillar mig även att det var bredare kanaler på den gamla säcken. Smalare kanaler bör vara en förbättring för sidsovare som mig, men skulle känns ännu bättre med kanaler på längden som i min EE Revelation. Men helst vill man ju slippa betala mycket mer för en amerikansk quilt så jag hoppas på lysande recensioner så nästa quilt kan komma från Polen istället...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
WilliamGurebo Cumulus temperaturangivelser, filling weight för olika temperaturer (hjälp) Bo och sova 3
Ooscar Cumulus Excuistic-sovsäckar Bo och sova 11
imman Hydrogen vs Lite Line 400 Bo och sova 3
Mrahvin Cumulus X-lite vs Lite line Bo och sova 14
GomanGo Nya sovsäckar till familjen- Marmot? Cumulus? Behöver tips! Bo och sova 13
bientai Sovsäck Cumulus Lite Line el Haglöfs Lim +1 Bo och sova 20
Kimkim Cumulus Panyam / Pertex Quantum Bo och sova 0
behedwin Cumulus Underquilt (selva 600) - Hammock (hennysys hammock) Bo och sova 3
Dosferra Modifierad Cumulus Taiga 360? Bo och sova 10
Askan Cumulus-sovsäckar för Skåne Bo och sova 21
janneeden75 Cumulus sovsäckar Bo och sova 2
Silverswede Cumulus 400 lite line eller Roberts Superlight? Bo och sova 15
johanzell Cumulus Panyam 450 vs 600 Bo och sova 13
AriGold Cumulus comforter M vs. L Bo och sova 0
jonatan.olofsson Cumulus Quilt 350/450 Bo och sova 32
birru Cumulus sovsäckar korta? Bo och sova 8
Tiran Cumulus bredd? Bo och sova 0
david4077 Sovsäck ifrån cumulus Bo och sova 26
Eliot Cumulus Cuantum 200-fråga Bo och sova 3
sibbe67 Roberts-cumulus Bo och sova 1
joanna Klassning av Cumulus sovsäckar i förhållande till EN 13537 Bo och sova 3
Gazzione Lätt och liten cumulus-sovsäck för vår/sommar/höst Bo och sova 8
loljonas Cumulus dunsovsäckar Bo och sova 23
arniklasses Cumulus Lite 300 vs 400 Bo och sova 3
Sara84 Cumulus sovsäck Bo och sova 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...