Nya microkammar från BD på gång!

avslut210607

Avslutat
Har läst på ett par ställen nu att de eventuellt kommer att kallas predators. Lite fyndigt, Alien vs. Predator.. :)

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

avslut210607

Avslutat
Surt, de här verkar ju vara väldigt lika MCs, fast med dubbla axlar - bättre spännvidd - och wire istället för syntettrådar till avtryckaren, som iallafall enligt ryktet hänger sig om de blir blöta och sen fryser och blir isiga på vintern?

Bilagor

• Ns5nw.jpg
    Ns5nw.jpg
    12.5 KB · Visningar: 1,424
Najs! Men dubbla axlar i de storlekarna? Nog för att extra räckvidd alltid är najs men känns som om de axlarna kommer bli lite väl tunna för att få någon högre hållfasthet. Lär nog bara bli för ren aid i de minsta storlekarna. De har ju dessutom en mycket tunnare slinga som enligt både BD och DMM ska minska styrkan på vajern väldigt mycket. Så luktar aid-prylar lång väg tyvärr. MEN de kan ju ha flera äss i rockarmen,

Totem ska ju ha en blå alien med invändig fjäder på G, mycket roliga prylar att se fram emot!

avslut210607

Avslutat
Lite fler bilder från bd's facebook.. Ser ju bra ut, tycker jag. Verkar som om de mindre storlekarna fått wire till avtryckaren medan de större fått kevlar tråd, eller vad det nu är, a la mastercams.. Jag tror faktiskt inte att det handlar om specifik aid-utrustning utan vanliga kammar för vanlig friklättring. Ska bli kul att se hur de tas emot när de släpps nästa vår!

Bilagor

• 107700327_large_cf9408.jpg
    107700327_large_cf9408.jpg
    96.4 KB · Visningar: 1,205
  • 107702901_medium_70a71a.jpg
    107702901_medium_70a71a.jpg
    42.5 KB · Visningar: 1,218

Aktuellt

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips i Norden!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

avslut210607

Avslutat
http://vimeo.com/46403584

En ny video, och här får man verkligen se kammarna användas på riktigt. Ser bra ut, tycker jag. Och nu råkade jag dessutom byta bort hela c3serien mot isskruvar häromkvällen så då kanske de här små raringarna har en plats hos mig ändå nån gång nästa år.. =) Vi får väl se.

avslut210607

Avslutat
Så står det på lappen på alla nyare camalots, vet inte vad det innebär mer än att det är en norm för klätterutrustning.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.