ny vintersovsäck

hej jag vart rekomenderad av min blivande lärare på ky fjällsäkerhet att köpa en vintersovsäck som ligger runt -30comfort..
jag sj har ingen erfarenhet av sådanna så lite tipps o tricks för att komma ganska så billigt undan skulle uppskattas
 
Dyrt..

Vill du uppnå den tempen så kommer du Inte billigt undan med bara en säck! Billigast blir det om du kombinerar två säckar med varandra!

Jag sov i vintras med två syntetsäckar, en +2 och den andra ca: -3-5 grader.. Med underställ gick det bra att sova i -17 grader!

Marmots Never Summer ger dig -18 och kostar ca 2400kr, kombinera den med en +-3 säck är mitt förslag!

//A
 
Dubbelsäck och sidenlakan.

Utgå om möjligt från det du har nu och bygg vidare för billigaste alternativet. Bäst resultat i fråga om värme får du om du har en sor och rymlig sommersäck ytterst och en normalt dimensionerad vanlig vintersäck på -18. Innut dettta ett sovsäckslakan, siden är bäst i förhållande till vikt och värme enligt mig men där går menigarna isär. (det finns en riska att andra menar att det är bäst att ha den varmare säcken ytterst men de är nog en minoritet).
 
kan inte så mycket om namn och tempkomfort men kan ge dig namn på mærke som jag har førtroende før.
1 PHD. peter hutkinson design(stavfel?) har dunjacka som jag ær kanon nøjd med.
2 RAB har dunbyxa som ær vældigt varm och slitstark.
3 Marmot ænnu ett mærke med høg kvalitet.
4 Hagløfs. har en zest -40 som dessværre inte lagas mer men får du tag i en så kan jag rekommendera den.
5 Anjungilak har en syntet påse med kom.temp på minus 15 som fungerar bra. sover i understæll och luva om det blir kallare.
har aldrig provat och kombinera 2 sæckar før att få bættre komfort temp så det kan jag inte skriva något om men det bør bli tyngre. dock har du 2 sæckar som du kan andvænda andra tider på året.

robert
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...