Ny ryggsäck

Tänkte köpa en ny ryggsäck och funderar på Haglöfs Victor Q 6070 eller SEC 65 Q eller Fjällrävens Ridge Lady 65. Någon som testat någon av dem (eller liknande herrvariant)? Jag brukar vara ute ungefär en vecka i svenska fjällen och föredrar att packa så lite som möjligt, därav storleksvalet.

Tacksam för råd!

/ Ulrika

SEC 65...

SEC 65 köpte en kompis till mig, hon är mycket nöjd med säcken till det syfte hon har, vandring och mer.. Bästa är väl dock att prova runt i butiken med säcken och känna hur den känns...

Funktionaliteten är bra, du kommer åt packningen från alla håll... Bra midjerem...

Själv kör jag en Lundhags V8, 70 liter... Denna är mycket nöjd med... Prova innan du köper som sagt...

Fredric
http://www.strapatz.com

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Karrimor Jaguar?

Min flickvän har en tjejvarianten av Karrimor Jaguar (55-75L) som hon är väldigt nöjd med. Hon ville först undvika en likadan säck som min, men kom fram till att den satt skönast av de hon provade.

Den är rätt hygglig i pris och otroligt stryktålig. Dock väger den en del (2.7kg +/- 1hg).

Kolla recensionerna!

Rea

Min son (14år) köpte just en Haglöfs Victor 6070 på Naturkompaniet för de rear ut dessa säckar, kolla om de har någon till dig ! ord.pris: 2600:- nu: 1800:- så kolla för att man får mycket säck och väldigt bra till detta pris ... annars varför inte Lundhags Motion60 ? Lycka till !

Lätt ryggsäck

Jag är själv intresserad av Fjällrävens Ridge-serie som i mitt tycke kombinerar två viktiga aspekter: enkelhet och lätt vikt. Motion är alldeles för tung och komplicerad, även om den kanske sitter skönt. Ett problem som kanske kan uppstå med Ridge är att den har ett fast bärsystem. Passar den innte så är det inte så mycket att göra åt... Tror dock att den finns i olika storlekar. Mellanviktaren Sec är också intressant, men om man är mån om vikten vinner Ridge.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips