Ny känga - Haglöfs GRYM

Nya Haglöfs kängan (Haglöfs GRYM) verkar vara något alldeles extra, http://www.petesy.co.uk/?p=2515. Har tydligen vunnit en hel del priser redan. Dock så verkar den inte vara lanserad och saluförd i Sverige ännu. Någon som vet när?

Mer info från Haglöfs:
"Under Outdoor-mässan i tyska Friedrichshafen i juli presenterade vi flera produktnyheter inför vår/sommar 2010. Redan innan produkterna nått ut till konsumenterna fick vi ett tydligt kvitto på att satsningarna ligger rätt. Vid mässan vann Haglöfs priset ”Outdoor Industry Award” för vår nya trekking-sko Grym. Priset, som delas ut av European Outdoor Group, en sammanslutning av ett 40-tal av världens ledande outdoor-företag, tilldelas de bästa outdoor-produkterna i Europa utifrån kriterier såsom innovationsgrad, design, kvalitet, materialval, funktionalitet och hållbarhet m.m. Samma sko tilldelades tidigare i år även utmärkelsen ”Best Scandinavian Outdoor Product 2009/2010” av Scandinavian Outdoor Group."

ImgWriterBLOB.asp

Större:
http://www.haglofs.se/imgdb/download.asp?ImgDBID=21732&Bildtyp=product&ArtNr=491300

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Gaaaaah, ordet "tex-mex" igen. Är t.ex. membrankänga helt omöjligt att skriva?

God Jul!

/Tjofes-packare (nytt begrepp jag precis kom på som folk kan få fundera på)

Dock så verkar den inte vara lanserad och saluförd i Sverige ännu. Någon som vet när?

Vår/sommar 2010, precis som det står. I det här fallet börjar våren i mitten av februari ;)

Mer data:
1560 g per par i stl 42 (1700 för den höga modellen)

Upper: SuperFabric®
Lining: gore-tex Performance comfort
Footbed: SOLE anatomic custom shape
Sole: Vibram Four season
Size Range: Men’s EUR 40-48 / Women’s EUR 36-42

• Low weight and durable upper materials.
• SuperFabric™ extremely durable, lightweight and quickdrying
• Innovative, extremely light rand protection from Smartlite®
• EVA midsole with PU heel wedge for low weight and good comfort
• Memory foam around ankles for best comfort and heel grip
• Heel retention system for easy individual lacing
• Flex-points provide comfortable uphill and downhill walking
• Polygiene anti-odor treated footbed

"Extremt lätt och hållbar känga för tung vandring i krävande terräng.". 780 gram/känga mot 870 för Syncro, är det så extremt lätt? Väldigt säljande text men jag är tveksam till såna här industry awards när kängan inte ens kommit ut på marknaden.

Är den miljövänlig eller fortsätter Haglöfs på sin inslagna linje med i huvudsak produkter som förstör den natur dersa produkter är avsedda att användas i ?

Tja, nu åkte jag dit. Jag har inte testat dem på riktigt, men de är fantastiska att gå i. Helt superbt faktiskt.

Ska bli intressant att se hur utvärderingen blir efter något år. De tygskor jag själv använt har inte varit sådär våldsamt imponerande, förr eller senare brukar membranet gå sönder, och när leran letat sig igenom tyget går det fort.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips