Ny cykel Scott Sub 10

Hej på er har reggat mig idag här på forumet så mycket tips och rolig läsning ni har gett mig!!

Nåväl!!
Jag tror jag ska köpa en Scott Sub 10 med remdrivning istället för sedvanlig kedjedrift. Gillar nytänket :)
Jag vill gärna ha lite info om tankar och funderingar, dels om Scott som Cykelmärke kvalitet mm sedan gärna lite åsikter om mitt val av cykel är jag fel ute?

Har trampat på en äldre MTB Cresent "Balder"27 vlx har haft den endast i stan och till & från Jobbet ca 6km men har tröttnat på det krånglande växel systemet (bakväxeln).

Jag är 180 cm 85kg har tänkt att köpa en ram i storlek L

Cykeln är tänkt för penling till jobbet och lättare motion/krogen :)

Tack för allt läsbart ni har gett mig här på forumet för övrigt!
Hälsningar
Micke

Remdrift skall vara tyst och relativt underhållefritt inteligt internät-kommentarer, jag skulle gärna skaffa det om min nuvarande pendalhybrid blir stulen :).

Scott är ett kvalitetsmärke där man får betala lite extra för att den heter Scott. Sub 10 kostar runt 11000kr UTAN skärmar, pakethållare och belysning, kanske 1000kr till för att bli praktiskt användbar? det är för mig väl dyrt att parkera utanför krogen eller på obevakade pendelparkeringar. Kolla av med försäkringsbolaget så att du vet vad som gäller.

Alfine och hydrauliska broms + ev remdrift är en bra grundspec för en pendlare. Kolla bara upp vad olika cykelalternativ väger innan du köper, det är stor skillnad!

/Andreas

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips