Ny badfilm med ensamuppstigning inspelad!

Re: Re: Re: Mycket instruktiv

rosengrenerik; sa:
Brune; sa:
thureb; sa:
Det finns också en längre film om hur filmen spelades in och lite mera runt upphovsmannen Lasse Lison Almkvist som spelats in och redigerats av Ivar Mortensen LiV i Västerås 021-803844. Den har jag inte sett själv.

Thure

Jag har sett Ivar Mortensens film med titeln ”Filmen om filmen”.

Det som imponerade på mig och fick många att skratta, var hur lätt fotografen tog sig upp ur vattnet, utan isdubbar och annan utrustning.

Varför gör inte vi skridskoåkare på samma sätt som fotografen, var min spontana reaktion när jag såg filmen.

Kommer inte ihåg om fotografen ”fuskade” och använde en luftfylld torrdräkt, men han tog sig upp och ner i vattnet som en säl meden ”skridskobadarna” ”kämpade” med att bryta is och använda isdubbar.

Per Brune, medlem i Långfärdsskridsko i Västerås (LiV)

Jag tänkte precis samma sak när jag såg "filmen om filmen". Jon B hade någon form av luftfylld torrdräkt på sig när han hoppade ner i och upp ur isen, så jämförelsen är inte helt rättvis. Även om Jon är en mycket vältränad person, så var det nästan komiskt att se hur lätt det var att ta sig upp, även om han fick hålla en hyggligt stor videokamera i ena handen.



Redigerat: äsch... Boe är för snabb för mig

Och jag har för dåligt minne :(.

Per Brune
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.