Nubuck och gortex i kängor. Behandling?

Sen anser jag personligen att G-tex i skor inte är en bra lösning (...)
Inte jag heller, utom möjligen på stugvandringar där man kan torka sina saker varje kväll.
Jag förstod hur du menade, men forum läses av många, mer och mindre erfarna, som kanske inte lika lätt "fyller i" sånt som vi utelämnar för att vi tycker det är självklart. Faktiskt ett litet dilemma. Jag tog risken att verka förnumstig för den goda sakens skull ;).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har kört med Nikwax Nubuck and Suede , det fungerar helt ok om du har nubuck med membran under, använd en mockaborste i mässing och rengör ytan före behandlingen, det är en fördel om du fuktar dina kängor före du applicerar medlet.

http://www.nikwax.com/en-gb/products/productdetail.php?productid=77

Är det nubuck vaxet man ska ha till Gtx kängorna? Är osäker för har använt nikwax "orginalet" innan och det funkat bra, men köpte den du länkade, nubuck and suede vaxet senast, tycker dock att skorna blir väldigt bleka utav den så funderar på om det är rätt vax? Står ju i profilen om skon att "ovandelen är i nubuck.

Tack på förhand :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips