Nu bygger vi om...

Re: Ändra recensioner i efterhand

Brune; sa:
Det är inte ofta jag läser och skriver recensioner. Men de få gånger jag skrivit en recension så skulle jag vid flera tillfällen efter någon månad eller 2 (eller då det blev minusgrader ute) vilja ändra i recensionen (sänka betyget), då jag upptäckt att livslängden eller något annat inte var så bra som jag tyckte efter 3 veckors innehav.

Ex.
Sömmar som gick upp vid första tvätten.
Elektronik som inte funkar när det är minusgrader.
Kamera som inte går att ladda när man befinner sig utomlands.

Per Brune

Gå till din profil, klicka på "Dina recensioner", klicka upp den du vill ändra, klicka "Redigera din recension" :)
 
Re: Re: Ändra recensioner i efterhand

öringen; sa:
Brune; sa:
Det är inte ofta jag läser och skriver recensioner. Men de få gånger jag skrivit en recension så skulle jag vid flera tillfällen efter någon månad eller 2 (eller då det blev minusgrader ute) vilja ändra i recensionen (sänka betyget), då jag upptäckt att livslängden eller något annat inte var så bra som jag tyckte efter 3 veckors innehav.

Ex.
Sömmar som gick upp vid första tvätten.
Elektronik som inte funkar när det är minusgrader.
Kamera som inte går att ladda när man befinner sig utomlands.

Per Brune

Gå till din profil, klicka på "Dina recensioner", klicka upp den du vill ändra, klicka "Redigera din recension" :)

Tack, det har jag fullständigt missat att den möjligheten redan finns.

Tar givetvis då tillbaka mitt förslag ovan, då funktionen redan är implementerad

Per Brune
 
Jag kan inget alls om tekniken bakom, men om det vore möjligt att ha en funktion för "gå till senast lästa inlägg" (eller i alla fall sida) när man klickar på en tråd vore det suveränt.
 
alven; sa:
Jag kan inget alls om tekniken bakom, men om det vore möjligt att ha en funktion för "gå till senast lästa inlägg" (eller i alla fall sida) när man klickar på en tråd vore det suveränt.

Jag håller med. Nämnde detta i ett inlägg i den här tråden för drygt ett halvt år sedan.
Funktionen finns bl.a. på detta forum:
http://www.varmepumpsforum.com/

/ Bertil
 
Re: Namnbyte

Brune; sa:
När någon ”gamling” ändrat sin Medlemskod eller ”riktiga” namn och man tittar på profilen så står det 123 foruminlägg, men när man klickar på länken finns det bara 1 inlägg (eller de som tillkommit sedan namnbytet/borttagandet av namnet).

Jag har inte ändrat sådana uppgifter i min profil. Har 3172 inlägg när jag kollar min profil men klickar jag på "andra inlägg" inne i en tråd så har hittar utsidan bara igen 1314 inlägg.
 
Re: Re: Namnbyte

öringen; sa:
Brune; sa:
När någon ”gamling” ändrat sin Medlemskod eller ”riktiga” namn och man tittar på profilen så står det 123 foruminlägg, men när man klickar på länken finns det bara 1 inlägg (eller de som tillkommit sedan namnbytet/borttagandet av namnet).

Jag har inte ändrat sådana uppgifter i min profil. Har 3172 inlägg när jag kollar min profil men klickar jag på "andra inlägg" inne i en tråd så har hittar utsidan bara igen 1314 inlägg.

Du har just nu skrivit 3177 inlägg men i denna tråd 9 gånger (om jag räknat rätt) därför blir antal inlägg inte lika med antal träffar (just nu 1314), men man gå tillbaka och hitta i alla gamla trådar du skrivit i.

Den funktion försvinner när någon av någon orsak bytt antingen medlemskod och/eller namn. Då kan man bara gå bakåt till då namnbytet skedde.

Per Brune
 
Jag har inte läst alla inläggen och är kanske sent ute,
men ja har egentligen bara en synpunkt.
När jag får ebrev om nytt inlägg och klickar
kommer jag till trådens början. Jag vill till
inlägget.
 
marmotta skrev:
Jag har inte läst alla inläggen och är kanske sent ute,
men ja har egentligen bara en synpunkt.
När jag får ebrev om nytt inlägg och klickar
kommer jag till trådens början. Jag vill till
inlägget.

Inte jag heller har läst alla inlägg här. Men många andra forum har "Nya inlägg" som ställer sidan till det första inlägget man inte sett.

Långa trådar som "Dagens aktivitet" och den här blir ju omöjliga att följa med annars.
 

talthoff

Forumvärd
Nya versionen av forumet har bättre hantering av långa trådar, "nya inlägg" tar dig till rätt sida.

Bevakningsbrev likaså.

-Thomas
 
ytterligare förslag

Tidigare var det ett enda forum för vandring, sen blev det tre. Jag har märkt att folk postar fel vilket kan leda till att de får fel publik och inga svar.
Om det prompt ska vara en uppdelning kunde kanske rubrikerna vara lite tydligare, i stil med:

1) Nordisk fjällvandring
2) Bergsvandring, andra länder
3) Vandring, skog och lågland


Sen vet jag inte varför det ska vara så ohyggligt många olika forum om utrustning. Dock är det bra, mycket bra
att lättpackning fått ett eget forum. Det har inte eliminerat de oförstående och fördomsfulla
idiotinläggen, men minst halverat deras antal.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.