Nova vs Kap o andra

Hej,

jag är ute efter ett köp som jag tänker endast använda fotogen i och undrar
vilket som är bäst ?????

Många verkar lyriska över Kap och Nova.

Viktigt är att det äe smidigt att använda.
Vikt och storlek spelar ingen roll.
Det ska funka i 10-15 minus oxå.

KAP

KAP
KAP klarar kyla mycket bra. Var i Norrland här om veckan och körde köket när det var -36 och det var inga problem. Jag använde Statoil Blå som brännsle.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Explorer

Tycker både Kap och Nova är bra men jag skulle även titta på Explorern om du ska ha det i Trangia. Tystare och högre effekt än Novan (fast det räcker till även i Novan) och lättare att reglera lågan tycker jag.

Förresten tycker jag du ska köra på miljö-bensin, lågan blir renare än med fotogen (blåare) och förvärmningenstiden blir kortare. Nackdelen är att bensin är lite brandfarligare än fotogen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips