Norrøna-storlekar

Efter mycket letande vet jag nu var jag hittar en Anorak i ren bomull: Norrøna Arktis. Men ingen här i Västsverige säljer dem. Antingen får jag åka till Norge, eller chansa på att beställa via deras webb-butik, och om jag beställer fel storlek blir det nog billigare att åka till Oslo... Normalt har jag L, men Norrønas har nästan 2 m mellan ärmarna, om jag fattar måtten rätt redan i stl M.

Har någon en sån jacka och kan bedöma storleken? Jag är 183 cm, väger 80 kg, har 195 cm mellan fingerspetsarna ...

Vänliga hälsningar

Kurt

Storlek för vuxen

Hej,

Jag har en Norröna anorak Storlek 48
den är rymlig som den ska vara. Det ska vara
plats i en anorak för en tjock ylletröja
eller en dunjacka under och med bibehållen
möjlighet att röra sig i den. Jag tror att
med undertröja, skjorta och ylletröja så
är nog Large rätt storlek för dig. Skulle
den vara något stor är det ingen katastrof
om du inte ska ha den på nobelfesten utan i fjällen. Långa armar är bra så att anorak ärmen täcker handlederna när man sträcker ut armen vid ex ett
stavtag.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips