Norröna Para Ranger

Någon som har erfarenheter av den säcken, eller vet nån butik i Stockholmsområdet som säljer den?
Har haft svårt att hitta information om säcken - Norrönas egen hemsida är ingen höjdare.

/Per
 
Jeg har en eldre modell av Para Ranger, og min erfaring av sekken er at den er:

Enormt stor - du får med det du trenger og litt til
Bra kvalitet
Bra bäresystem (jeg er 194 cm)
Relavtivt dyr.

Sekken selges på Naturkompaniet på Kungsholmen (Hantverkargatan)

Jeg rekommanderer også at du også ser på en annen sekk i samme segment. Bergans lager meget bra sekker, og har en tilsvarende militär utgave av sin "top of the line" sekk. Kolla inn Alpinist Escape på http://www.bergans.no. Bergans er noe rimeligere, men kvaliteten er den samme.

Bergans sekker kan du se på i friluftsbutiken (husker ikke namnet) i korsningen kungatan/vasagatan.



[Ändrat av snurr 2004-01-09 kl 13:47]
 
Bergans 2800 Finnmark, 100 L

Hej
Ovanstående kostar bara en bråkdel(2200) och är en mycket robust och stabil rygga som volymmässigt gott och väl räcker till.
/Joel
 
Bergans sekker kan du se på i friluftsbutiken (husker ikke namnet) i korsningen kungatan/vasagatan.



[Ändrat av snurr 2004-01-09 kl 13:47] [/QUOTE]


Butiken torde vara Sportkompaniet.
/Tomas
 
Som Snurr sier; PR sekken er uhorvelig stor. Jeg har faktisk tilbragt en natt på Vidda med sekken som nødskydd( drog den over bena og snørte den rundt livet). Eller så er den en bæremaskin uten sine egentlige like. Bergans Alpinist eller Viking er like store, men har bedre tilpassninger for mennesker med litt kortere rygg.Dessuten er det helt riktig som PLP nevner at det er et rimligere alternartiv.
Jeg kjøpte min ParaRanger i 1994,og er meget fornøyd med min. Det er godt å kunne pakke sekken uten å ha noe hengende utenpå.
Det kom en ny model for et par år siden med en del forandringer, som jeg ikke har annet en annenhånds kunnskaper om. Men de er positive.
Norrøna er dyre, men kvaliteten har vært gjennomgående godt på de produkter jeg har brukt(sekker og GT dresser).
Produksjonene er flyttet fra Norge til "østeuropa" til Østen. Så vidt jeg vet.
 
Min bror og jeg kjøpte hver vår "Para Ranger" sist sommer, og sekkene innfridde alle "våre" forventninger ang.bærekomfort og løsninger.

Det er helt sikkert andre sekker på markedet som er like bra,så det blir jo også et spørsmål om smak og behag ang.div løsninger som sidelommer, festeremer etc, men likte du "Para Rangeren" så er det ikke et dårlig valg.

Mvh
Kjell G.
 
Stor och tung!

De enda invändningar jag har mot min Para Ranger är det lite pubertala namnet och den ganska höga vikten. Det är priset man får betala för stoooor volym och rejäl kvalitet.

Jag är mycket nöjd med min säck, bra placering av remmar och dragkedjor, utmärkt bärsystem och rejäl i största allmänhet.

Jag köpte den i Stockholm på Sveavägen för några år sedan. Den kostade en slant men har också motsvarat mina förväntingar. Hade jag köpt en billigare säck typ Berhaus Vulcan hade jag nog inte blivit lika nöjd pga sämre bärsystem etc. etc

Ulf
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
s.svensk Norröna para ranger vs Norröna Recon Transportera 13
perssona Norröna Para Ranger vs Recon Pack Transportera 10
i4lean Bergans Escape / Norröna Para Ranger? Transportera 3
Aleggs Norröna 45l Transportera 1
Farbrorvattenmelon Norröna Hadeng La - bärsystem Transportera 5
jotho Norröna Recon Pack 125 l impulsköp. Transportera 19
Pappan Ryggsäck Norröna Svalbard 65L Transportera 0
Parabellum Norröna Recon /Bergans Powerframe erfarenheter/jämförelse Transportera 36
Crilloan Norröna Falketind Transportera 0
Swisspack Få tag på Norröna Combat Pack Transportera 6
da_flower Lundhags Alpha vs Haglöfs Oxo vs Norröna Nansen Transportera 1
erikalnervik Arcteryx Bora vs. Norröna Nansen Transportera 4
Rocke Norröna Nansen 100 l Transportera 1
kongratul Norröna Combat Pack? Transportera 12
PÅK Norröna Hadeng La Transportera 3
ih82loose Norröna Pararanger Transportera 0
Mangster Rand 38 som alpinsäck el Norröna Integral 45 Transportera 0
hannessandahl Tips om köp, Norröna? Transportera 1
Runner75 hjälp Norröna synkron 80 Transportera 1
hansthomas Prissänkning på Norröna Transportera 0
henkepenke86 Norröna Fusion 30 Transportera 7
unisoldier BERGAN vs NORRÖNA?? Transportera 2
jark Norröna Beito om 193 cm lång? Transportera 0
Gujo Norröna Pararanger synchron2 Transportera 5
peterp Norröna Stetind 90l?!! Transportera 1
gråben Norröna? Transportera 1
chala Byta avbärarbälte på Norröna Stetind? Transportera 2
hanspers Norröna Stetind vs. Lundhags v.8/v.12 Transportera 19
utter Arc'Teryx Bora 80 vs Norröna Storen Transportera 4
bogart Funderingar kring Berghaus / Norröna Transportera 14
rubing Bach eller Norröna Transportera 4
Nanobell Norröna Trolltind? Transportera 1
mafr Norröna Storen ? Transportera 2
Tasche Norröna i Sverige? Transportera 10
teresia Klättermusens Mjölner och Norröna Transportera 2
Norröna vs. Berghaus ? Transportera 6
Norröna Combat Pack Transportera 7
2004-06-16 Ljud i Para Ranger Transportera 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.