Norröna Para Ranger vs Recon Pack

Har ngn erfarenhet av skillnadn på dessa båda ryggsäckar? Står i valet och kvalet mellan dessa och ev Syncronflex 120L. Tips blir jag mkt glad för. Kommer att vara ute mkt länge med tung packning i varierad terräng och vanliga vägar och gator.
[Ändrat av perssona 2005-12-04 kl 12:56]
 
Para Ranger

Jag gjorde lumpen med Para Rangern och har känt på den en hel del. Kan bara säga att jag är nöjd, den var en jäkligt stor klump att bära, men jag tror nog att den gjorde att bördorna blev lite lättare. Har provat Berghaus Trident och hade den ute samtidigt. Och Norrönan är kraftigare på de flesta vis, bär man riktigt tungt i Berghausen kan den börja svaja lite, detta märkte jag aldrig med Para Rangern.

Har testat (i butik, ej burit med tyngd) en Arc Teryx Bora, den hade dock skönare avbärarbälte. Berghausens är för litet och klent, och Norrönans kan upplevas lite väl styvt och hårt, vilket ioch för sig kanske behövs ju tyngre du bär.

Hur som helst tror jag nog att du blir nöjd med Para Rangern, den är ett slitdjur. Men hade jag varit i din sits hade jag kollat upp andra märken också.

Recon pack vet jag ingenting om, mer än att den liknar Para Ranger men det vet nog du med=)
 
På Amf 1 ute vid Vaxholm. Vi fick ut Berghaus Trident när vi ryckte in och efter någon månad fick vi ut en del testsaker, däribland Para Rangern för utvärdering.
 
Nu har jag bestämt mig för en äldre beg reconpack med mes
Om det finns intresse så ska jag skriva en recention på den. Den kommer att användas långt och tungt under vintern.
Tack för svaren!
 
De flesta i min pluton gillade den skarpt även om det fanns de som gillade Berghausen bättre...

Om de ska införskaffa den vet jag inte, tror nog att testerna fortgår fortfarande på inneliggande kullar, iaf på de vapen och komunikationsmateriel som provades.

Vet att Bergans Alpinist (nåt nummer?) också testades av en pluton i kompaniet.
 
Kickar liv i denna tråd igen eftersom jag nu går i valet och kvalet mellan dessa säckar.

I dagsläget känns Para Ranger mer rätt pga. det billigare priset samt det faktum att den är 600 gram lättare. I övrigt ser säckarna ut att vara konstruerade på liknande sätt.

Så, till min fråga. Vet någon vad som skiljer dessa säckar i konstruktion? Jag har barat kunna klämma lite på Recon Pack och den känns väldigt gedigen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
s.svensk Norröna para ranger vs Norröna Recon Transportera 13
fson Norröna Para Ranger Transportera 7
i4lean Bergans Escape / Norröna Para Ranger? Transportera 3
Aleggs Norröna 45l Transportera 1
Farbrorvattenmelon Norröna Hadeng La - bärsystem Transportera 5
jotho Norröna Recon Pack 125 l impulsköp. Transportera 19
Pappan Ryggsäck Norröna Svalbard 65L Transportera 0
Parabellum Norröna Recon /Bergans Powerframe erfarenheter/jämförelse Transportera 36
Crilloan Norröna Falketind Transportera 0
Swisspack Få tag på Norröna Combat Pack Transportera 6
da_flower Lundhags Alpha vs Haglöfs Oxo vs Norröna Nansen Transportera 1
erikalnervik Arcteryx Bora vs. Norröna Nansen Transportera 4
Rocke Norröna Nansen 100 l Transportera 1
kongratul Norröna Combat Pack? Transportera 12
PÅK Norröna Hadeng La Transportera 3
ih82loose Norröna Pararanger Transportera 0
Mangster Rand 38 som alpinsäck el Norröna Integral 45 Transportera 0
hannessandahl Tips om köp, Norröna? Transportera 1
Runner75 hjälp Norröna synkron 80 Transportera 1
hansthomas Prissänkning på Norröna Transportera 0
henkepenke86 Norröna Fusion 30 Transportera 7
unisoldier BERGAN vs NORRÖNA?? Transportera 2
jark Norröna Beito om 193 cm lång? Transportera 0
Gujo Norröna Pararanger synchron2 Transportera 5
peterp Norröna Stetind 90l?!! Transportera 1
gråben Norröna? Transportera 1
chala Byta avbärarbälte på Norröna Stetind? Transportera 2
hanspers Norröna Stetind vs. Lundhags v.8/v.12 Transportera 19
utter Arc'Teryx Bora 80 vs Norröna Storen Transportera 4
bogart Funderingar kring Berghaus / Norröna Transportera 14
rubing Bach eller Norröna Transportera 4
Nanobell Norröna Trolltind? Transportera 1
mafr Norröna Storen ? Transportera 2
Tasche Norröna i Sverige? Transportera 10
teresia Klättermusens Mjölner och Norröna Transportera 2
Norröna vs. Berghaus ? Transportera 6
Norröna Combat Pack Transportera 7
2004-06-16 Ljud i Para Ranger Transportera 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.