Nordisk Lofoten ULW

Denna känns ju rätt intressant,verkar finnas både 1 och 2pers tält.. takhöjd på endast 70cm är iofs inge vidare då Telemark har 100cm i takhöjd.

https://youtu.be/XU0d_869Uw4
 

Bilagor

  • ladda ned.jpg
    ladda ned.jpg
    8 KB · Visningar: 1,333
  • f7715e43ebc8a0a2fab8eaab4d3117ee_w680.jpg
    f7715e43ebc8a0a2fab8eaab4d3117ee_w680.jpg
    54.9 KB · Visningar: 1,444
  • zoom_Nordisk_Lofoten_1_ULW_Tent_76312.jpg
    zoom_Nordisk_Lofoten_1_ULW_Tent_76312.jpg
    77.8 KB · Visningar: 1,433
Är det någon här på Utsidan som har testat detta tält eller kanske i alla fall hittat någon recension från användning i fält? Jag är i färd med att köpa ett lätt tält för löpturer, mest i södra delarna av landet. Att tältet är litet och utan sitthöjd är jag medveten om utan jag är mer intresserad av hur det är med kondens och hur tåligt/ömtåligt tältet är, framför allt för lite vind.
 
Kan bli troligen lite kondens men toppventilen lär ju hjäpa en hel del...
Den är nog absolut inte sämre än nå annat 1Pers ul tält..

Duken håller nog oxå bra för tältet är lågt o inte har stort vindfång..

Köp 2Pers utförande isf
 
Ja, jag är väldigt sugen på att testa det. Kan bara inte bestämma mig för hur jobbigt jag tror det kommer bli att inte kunna sitta, man kanske blir galen? Har inte sovit i ett så litet tält förut. Användningsområdet är i och för sig mest vid korta turer på 1-2 nätter i skogstrakter. Blir det löpturer i fjällen så är det nog mest mellan stugor. Har då tidigare tänkt att jag borde ha en bivvy bag med mig och då kan ju det här vara ett bättre, om än dyrare, alternativ. Tältet är ju dock inte så funktionellt i övrigt, t.ex. vid längre ensamvandringar. Vet att Terra Nova har ett nytt litet tält på gång, Laser Pulse, som ska ha 80cm höjd i innertältet men det lär ju vara dyrare.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.