Nordic Norm - Nej, Multiskate - OK?

Bästa Långfärdare!

Har någon testat Lundhags Multiskate. Skridsko med bindning för vandrarkängor med eller ffa utan NN-sula. Bindning av snowboardtyp med pumpspänne. Verkar gediget. Men som sagt är det någon som vet om det fungerar och är något som kan rekommenderas?

tacksamt emotseende erfarenheter och synpunkter kring ovanstående variant.
 
Multiskate

Har kört med Lundhags Multiskate & Meindelkängor i ett år nu, och varit mycket nöjd med konceptet, men...
... mitt under högsäsongen här i november upptäckte jag sprickor/materialutmattning runt innre/bakre bulten på bägge skridskorna.
Har reklamerat dom och erhållit nya par som jag kommer att kontrollera nogrant under resten av säsongen.
 
Har precis inhandlat ett par Multiskate och det ser riktigt lovande ut. Har dock inte hunnit provåka ännu. Bindningen känns riktigt stabil och jag tror att de har utvecklat modellen så att de värsta barnsjukdomarna är väck. Har ett par Scarpa Ladakh GTX-kängor som är ganska kraftiga, men de passar.
 
Nya Multiskate

Det nya par Multiskate jag erhållit efter reklamation (se tidigare inlägg) har färre antal hål uppfrästa i aluminiumplattan och kommer förhoppningsvis att hålla bättre än fjolårets modell
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.