Nitro lite och kolfiber

Alltså det här med kolfiber – är det bra? Jag tycker mig ha hört att det är skört? (Vet med mig att jag är en slarvig person som kan handskas hårdhänt med grejer, kasta tältstänger på marken etcetera.)

Har kollat runt på ett Force ten nitro lite 200+ http://www.vango.co.uk/force-ten/nitro-lite-200+.html, och det låter ju rätt awesome vad gäller vikt/utrymme. Hade funderingar på ett sånt däringa nytt Anjan, men det är ju nästan lika "tungt" utan det extra absidutrymmet, och med en till synes ännu större glipa mot marken. Någon som har testat/har åsikter om Nitro lite? Och/eller om kolfibertältstänger? Eller Anjan? :)

Jag har kollat på anjan och funderat på ett nitro lite istället. Mer för att glipan är så mycket mindre i nitron ca 6 cm mot typ 15 cm.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ah, jag tyckte bara den såg mindre ut, men du har alltså koll, schyst! Jag antar att om man gör ett tält med en glipa har man en idé om att det ska funka, men jag tycker att jag har tältat i tillräckligt många regnstormar för att ana att det inte riktigt skulle hålla tätt. För att inte tala om simplare saker som högt, blött gräs o.s.v. Hm, ska bli spännande att se vad framatida utlåtanden säger om den där Anjan-glipan ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips