Nepal trots Maoister

Faan va absurt!

Betala en hundring till ett jäng Maoister för att gå upp till Base camp. Hade dom pilbåge och var klädda i gröna overaller också.

Det är nästan så att man tror att det är ett skämt.

När jag var i Nepal 96 så härjade dom också ibland men att det skulle gå så här långt...

Rena vilda västern.

VARNING

Hoj hoj!

Jag har just kommit hem fran salpa-arun leden och den ar inte att rekommendera. Om nan tankt vandra i nepal inom en snar framtid sa rader jag er till att endast halla er till jiri-namche och inte bege er utanfor denna val bevakade rutt.

Jag har blivit vackt mitt i natten av bevapnade maoister och fatt genomlida obehagliga forhor helt enligt den sovjetiska skolan. Aven fast det bara ar i en by som jag upplevt detta sa ar det nog bast att inte ta risken. Se upp for BUNG

MVH Morgan

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips