Neoprenskor?

Har med årens hjälp begåvats med köldkänsliga och allmänt ömma fötter och undrar därför om neoprenskor skulle vara något för mig. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av dessa i kajaken, i vattnet och på land?

Hiko

Har en gammal/snarlik modell till dagens Hiko Flexi.
http://www.hikosport.com/flexi-shoes-2914/
Har bara använt dem vid sommarpaddling så jag kan inte svara på hur varma de är för kylig vår/höst. Skönt att ha när man hoppar iland på okänt underlag, läskiga havstulpaner och annat vasst. Inte i vägen i kajaken heller, tycker jag. Nöjd, helt enkelt!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för svar. Låter tillräckligt bra för att jag skall våga chansa på ett par Palm från SVIMA.

Jag har alltid neoprenskor eller stövlar. Behagligt för fötterna både i kajaken och när jag kliver ur. Stövelmodellen slutar under knät -då plurrar jag inte om jag kliver i/ur i vattnet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips