Naturen - medicin mot stress

Finns det inga reella värden i att nå en lägsta hastighet?

Kjell
Tydligen inte utifrån sett, då blir man betecknad som slö och lat trots att man kanske hunnit mera när veckan är slut än den som stressat runt som en iller på speed.

Jag har ju en hel del kontakt med våra stora tamdjur och jag brukar lägga mig i deras "komforthastighet" om jag inte redan är där och då flyter allt utan problem, dom verkar känna vad jag tänker och så gör dom som jag vill. Det samspelet är underbart. Det finns en hel del episoder i mitt liv när jag rört mig bland djur som inte ansetts som säkra (tjurar bla.) men eftersom djuren är mina vänner så funkar det för en vän tar man inte död på. Det är ett exempel på ett reellt värde i att nå en lägsta hastighet och anpassa sig för annars blir det farligt.

Tydligen inte utifrån sett, då blir man betecknad som slö och lat trots att man kanske hunnit mera när veckan är slut än den som stressat runt som en iller på speed.

Jag har ju en hel del kontakt med våra stora tamdjur och jag brukar lägga mig i deras "komforthastighet" om jag inte redan är där och då flyter allt utan problem, dom verkar känna vad jag tänker och så gör dom som jag vill. Det samspelet är underbart. Det finns en hel del episoder i mitt liv när jag rört mig bland djur som inte ansetts som säkra (tjurar bla.) men eftersom djuren är mina vänner så funkar det för en vän tar man inte död på. Det är ett exempel på ett reellt värde i att nå en lägsta hastighet och anpassa sig för annars blir det farligt.

Intressant! Frågan är; är det inte så mellan folk också? Dom som håller samma hastighet förstår
varandra. Medans stressmänniskor, relativt sett, är det som inte lönt att diskutera med.

Kjell

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Intressant! Frågan är; är det inte så mellan folk också? Dom som håller samma hastighet förstår
varandra. Medans stressmänniskor, relativt sett, är det som inte lönt att diskutera med.

Kjell

Omvänt gäller nog också. "Slöfockarna som är nöjda med att sitta still och inte göra ett jota flera timmar i sträck är det ingen idé att samtala med heller".

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips