Nallo-Tarfala

Jag tänker i sommar gå mellan Abisko ock Keb, och undrar lite om sträckan Nallo-Tarfala. Jag har läst att det förekommer "vad" och undrar hur svåra och stora dessa är och hur svår sträckan är.

Tacksam för info!
/fredrik

jojoleden ?

Tänkte du följa den såkallade jojoleden via Unna Räita och passet över till Kaskasavagge och sedan över ett till pass till Kuopevagge, för att sedan gå via ett pass till
och svarta sjön och ner till Tarfala??

Jag har gått det sista passet iallafall några gånger. Brant och stora och spetsiga stenar men annars inga större besvär.

Beträffande vad så är väl det största besväret snöbryggor som kan brista.

Infliker, Mats Frank, Umeå

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jojoleden?

Ja, jag funderar på att gå den vägen för att testa ngt annat än kunsleden. Vad menas med jojoleden? Är det att den går upp och ned, med många pass att passera eller...
/Fredrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips