Nallo 2 GT

Jag använder inte Nallo2GT som solotält då jag inte har något, men kan jämföra utrymmet med mitt Nammatj2GT (som bara används på 2p turer). För soloturer har jag erfarenhet av Akto och Nallo2.

Nallo2GT är mycket rymligt för en person, ökar både vikt (ca 0,5kg mer än Nallo2) och volym i packningen. Redan Nallo2 ger en mycket generöst boende för en person då du även kan disponera halva innertältet för utrustningen, så om det det är en budget fråga (ett tält för flera ändamål) är mitt råd:
- tänker du huvudsakligen använda tältet för två personer, men även för enstaka soloturer - välj Nallo2GT
- tänker du använda tältet huvudsakligen solo, men också för turer på två - välj Nallo2 (alternativt Kaitum2 om du vill ha två ingångar och accepterar pris/viktökningen).

Som vanligt är det ditt tilltänkta bruk som fäller avgörandet och redan i TS var den bilden vag. Nu efter flera inlägg hoppas jag att din framtidsversion klarnar. Tältval är viktiga. Vi som velar har flera.
go tur

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips