Någon som vet?

Köpte en Modan ryggsäck för ca 7 år sedan. Försökte nyss hitta lite uppgifter om de som gjort ryggan men jag hittar inget på nätet. Någon som vet om företaget blivit uppköpt eller om det gått i konkurs?

Sajten Lägerelden har en länk som numera leder till någon dansk industriprodukt. =( http://www.modan.com

Agent för Modan i Sverige var Lavy Trading. Vet inte om de finns längre, men hittar ett gammalt Utsidan-inlägg där det sägs att kontaktuppgifterna är "lavy.trading@swipnet.se" eller "tel: 021-55504".

Har letat runt lite och ringt men jag har tyvärr inte hittat något om vare sig Modan eller Lavy Trading.

förhoppningsvis kommer jag väll över något i mitt sökande.

Nämda firma importerade Modan till Sverige från Israel där säckarna har sitt ursprung. Det är nog snart 5 år sedan de upphörde med importen. Vet inte om märket finns fortfarande men det skulle jag tro. De gör en del millitära väskor till Israeliska arme´n så de har nog arbete...

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips