Någon som vet?

Köpte en Modan ryggsäck för ca 7 år sedan. Försökte nyss hitta lite uppgifter om de som gjort ryggan men jag hittar inget på nätet. Någon som vet om företaget blivit uppköpt eller om det gått i konkurs?

Sajten Lägerelden har en länk som numera leder till någon dansk industriprodukt. =( http://www.modan.com
 
Agent för Modan i Sverige var Lavy Trading. Vet inte om de finns längre, men hittar ett gammalt Utsidan-inlägg där det sägs att kontaktuppgifterna är "lavy.trading@swipnet.se" eller "tel: 021-55504".
 
Har letat runt lite och ringt men jag har tyvärr inte hittat något om vare sig Modan eller Lavy Trading.

förhoppningsvis kommer jag väll över något i mitt sökande.
 
Nämda firma importerade Modan till Sverige från Israel där säckarna har sitt ursprung. Det är nog snart 5 år sedan de upphörde med importen. Vet inte om märket finns fortfarande men det skulle jag tro. De gör en del millitära väskor till Israeliska arme´n så de har nog arbete...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RufuzIda Någon som kan hjälpa mig Utrustning allmänt 3
Cuba Cola Osprey Kestrel 68 - erfarenheter någon? Utrustning allmänt 5
Nosse Biltemas 70L ryggsäck , Omdöme någon???? Utrustning allmänt 3
Sentient6 Stavar, stavar, stavar - finns det någon universallösning? Utrustning allmänt 18
Johan123 Någon som beställt varor från Norge och vet hur det fungerar med moms? Utrustning allmänt 14
KFOR Någon som kan hjälpa mig? Utrustning allmänt 2
disgruntled Någon som kan säga något om Altra Lone Peak? Utrustning allmänt 4
Eärendil Någon som använt tarp på badstrand för skugga? Utrustning allmänt 3
vandrafjäll Finns det någon utmanare till thermacell myggskydd? Utrustning allmänt 33
greenfish Någon som vill skicka 5m hilleberg 2mm tältlina rödvit Utrustning allmänt 2
PZON_390 Någon som vill ha en packpåse till en H-löfs Alaska ? Utrustning allmänt 6
Laida Någon som kan hyra/låna ut vandring och camping utrustning? Utrustning allmänt 2
Urwaldjaeger Någon Paracord-slöjdare här? Utrustning allmänt 10
såg Nån mer än jag som blir kär i någon pryl. Utrustning allmänt 25
Touchofred Letar efter någon som kan göra kolfibergrepp till knivar. Utrustning allmänt 12
desireman Någon som har erfarenhet av Osprey viper 5? Utrustning allmänt 11
gunnarblomquist Bark River Bravo 1 vs Fällkniven någon ? Utrustning allmänt 20
_DanneW Någon kunnig på kikare? Utrustning allmänt 40
noboundaries Kailash Scarpa GTX, någon? Utrustning allmänt 0
desireman Brukar det vara någon nätrea på hösten på ex. tält, ryggsäckar etc.? Utrustning allmänt 2
luktafotogen Har någon provat Biltema 168 LED? Utrustning allmänt 0
Housekeepah Någon som testat lifesaver bottle? Utrustning allmänt 4
speedy Någon som känner till denna ryggsäck? Utrustning allmänt 22
helper Petzel myo xp nya pannlampan någon som vet om den finns i Sverige än? Utrustning allmänt 4
norling Någon som minns? Utrustning allmänt 37
Skipper_ Kan någon identifiera den här kniven, eller tipsa om en liknande Utrustning allmänt 2
mikeon Leatherman E302 - någon som testat? Utrustning allmänt 1
PK Neelix Någon som provat MOSQUITO-CLICK??? Utrustning allmänt 3
scuda Brunton solceller - någon som sett/provat? Utrustning allmänt 6
mnorrback Någon som handlat från Outdoordimension? Utrustning allmänt 3
Sandra E Har någon sett mitt rep? Utrustning allmänt 0
Bengtsson Någon som använt Black Diamond Spaceshot 2 pannlampa? Utrustning allmänt 1
Fredrik_Sand Någon som har testat? Utrustning allmänt 0
CrossM Salewa, någon? Utrustning allmänt 1
Marcand Salomon RaidRace - Någon som vet nåt om dem? Utrustning allmänt 0
Marcand Någon som vet nåt om Polars pulsklocka s710? Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.