Någon som testat Haven tents (hängmatta)?

Hej,

Jag vill gärna sova i hängmatta eftersom det är lättare att hitta två träd på lagom avstånd än en plan markyta. Har dock svårt att sova i traditionell "banan-hängmatta". Har tittat på Amok Equipment länge men de får ju inte tummarna loss och producera.
Nu undrar jag om det är någon som provat Haven Tents hängmatta? https://haventents.com/
Återkoppla gärna framförallt kring Haven men även om Amok och ev. andra märken som inte är av traditionella bananvarianten.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vad räknar du in som bananhängmatta? Hennessy Hammock t.ex. ligger du ju plant i på diagonalen.

Tack för din input. Jag har inte provat Hennessy men min fru köpte Exped Scout och den skulle man också kunna ligga plant i men inte jag inte...Det är klart att man inte ligger dubbelvikt men jag är nog lite känslig. Nu ville jag dock inte diskutera Hennessy...

Nu ville jag dock inte diskutera Hennessy...
Nej det är sant. Ville bara säkerställa vad utgångsläget var. Jag har också sneglat lite på Haventent så det ska bli intressant att se om/vad man skriver här. Har två HH och en DD men det kan ju alltid vara kul att testa annat och HT ser i alla fall på pappret intressant ut

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips