Någon som prövat...

... Shimanos MTB sko SH-M082?

Kändes bra när jag prövade dom idag på Intersport. Pris 1300:- (Cyclecomponents: 975kr:)

Andra rekomendationer mottages med glädje!

Mvh
/Martin

Hej Martin,

Har du köpt några skor än? (Det var ju ett tag sen frågan ställdes.)

Jag har de skor som du nämner, sedan i somras, och är mycket nöjd. Jag har för mig att jag gav c:a 1.200:- för dem och det var de värda!

Pedalerna jag använder dem ihop med är ett par Shimano PD-M536 som jag tyckte verkade bra och låg rimligt i pris. De fungerar bra ihop med skorna, är mycket stryktåliga och har god lerrensningsförmåga. Klarar även snö och is i god utsträckning. Jag har inte kört särskilt mycket nu i vinter men det har inte varit några speciella problem när jag varit ute. Oftast är det bara att klicka i trots att både pedal och sko / kloss har en massa snö och/eller is på sig, men ibland kan man få "fippla" lite.

Värt att notera är att det här är en nybörjares uppfattning! Det här är de enda SPD-skor / -pedaler jag använt. Men som sagt så är jag mycket nöjd med funktion och stryktålighet sett till de knappa 2.000:- jag gav för dem tillsammans.

Berätta gärna här i tråden vad du väljer och om du blir nöjd.

Hälsningar,
# Magnus

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.