Någon som prövat...

... Shimanos MTB sko SH-M082?

Kändes bra när jag prövade dom idag på Intersport. Pris 1300:- (Cyclecomponents: 975kr:)

Andra rekomendationer mottages med glädje!

Mvh
/Martin

Hej Martin,

Har du köpt några skor än? (Det var ju ett tag sen frågan ställdes.)

Jag har de skor som du nämner, sedan i somras, och är mycket nöjd. Jag har för mig att jag gav c:a 1.200:- för dem och det var de värda!

Pedalerna jag använder dem ihop med är ett par Shimano PD-M536 som jag tyckte verkade bra och låg rimligt i pris. De fungerar bra ihop med skorna, är mycket stryktåliga och har god lerrensningsförmåga. Klarar även snö och is i god utsträckning. Jag har inte kört särskilt mycket nu i vinter men det har inte varit några speciella problem när jag varit ute. Oftast är det bara att klicka i trots att både pedal och sko / kloss har en massa snö och/eller is på sig, men ibland kan man få "fippla" lite.

Värt att notera är att det här är en nybörjares uppfattning! Det här är de enda SPD-skor / -pedaler jag använt. Men som sagt så är jag mycket nöjd med funktion och stryktålighet sett till de knappa 2.000:- jag gav för dem tillsammans.

Berätta gärna här i tråden vad du väljer och om du blir nöjd.

Hälsningar,
# Magnus

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips