Någon som känner till vadet väster om Kløfthåbua i Femundsmarka?

Hej!
Jag undrar om någon känner till om vattendrgaet alldeles väster om Kløfthåbua i Femundsmarka kan vara ett probelm att vada? Vad jag först.år så måste man över detta vattendrag för att nå bua från leden mellan Skedbrostugan och Svukuriset. Det ser ju inte omöjligt ut på satellitbilden, men förstahandsinfo är ju alltid bäst!
/Per

Bilagor

• 9B7D589B-2A02-4ACF-8A15-F1D9DFCAA6F9.jpeg
    9B7D589B-2A02-4ACF-8A15-F1D9DFCAA6F9.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 262
  • 7F6E7788-BA6A-49AE-94F8-2AB97C9AA0F9.jpeg
    7F6E7788-BA6A-49AE-94F8-2AB97C9AA0F9.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 253

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag har inte varit där, men att döma av vad som kan ses 12:20 min. in på denna film så kanske det inte är helt enkelt att vada, speciellt då de i filmen säger att vattenståndet i trakten var relativt lågt då de var där.

Tja Per!
Jag och min tjej besökte Klöfthåbua i juni 2019. Vi kom från andra hållet och hade hoppats på att kunna ta oss över vadet och vidare söderut. Det va dock inte ens nåt att fundera på vid den tidpunkten. Det är ganska långt över till andra sidan, och starkt strömmande vatten som blev midjedjupt bara nån meter ut.

Vi fick helt enkelt gå tillbaka ända till bron i norra änden av Nedre Roasten 😵

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips